پرسش‌های متداول

>  حساب کاربری

 

1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ: شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و یا نم کاربری و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “ویرایش اطلاعات من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
برای تغییر ایمیل، با همان ایمیلی که ثبت نام کرده‏‌اید به ParsiGameshop@Gmail.Com ایمیل بزنید.

اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط می‌توانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.

 

2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

پاسخ: لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

 

3- آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید و تمامی سفارشات شما قابل مشاهده خواهد بود .

 

>  ثبت و پیگیری سفارش

 

1- دوست دارم از پارسی گیم خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

پاسخ: با توجه به سابقه و تجربه ی پارسی گیم در فروش محصولات الکترونیکی ، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی تک ستاره از وزارت صنعت ، معدن و تجارت الکترونیک که پس از بررسی فروشگاه های اینترنتی و تطابق و عملکرد آنها با قوانین اعطا می شود و فروشگاه های اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارند. برای اطمینان از جعلی نبود نماد اعتماد الکترونیکی پارسی گیم در بالای صفحه برروی نماد کلیک کنید .

 

2- آیا برای خرید از سایت پارسی گیم، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ: بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید. از مزایای عضویت در فروشگاه پارسی گیم ، ارسال کد های تخفیف و شرکت در قرعه کشی های ماهانه ما می باشد .

 

3- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارش‏‌هایی که در ساعت‏‌های غیرکاری (از ساعت 17 تا 8 صبح) ثبت می‌‏شوند، در اولین ساعت‌‏های کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.

 

4- آیا می‌توانم برای شخص دیگری از پارسی گیم خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به سایت 2) اطلاعات ارسال سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید.

 

5- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ: پارسی گیم با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و از وضعیت آن مطلع شوید.

 

6- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ: خیر، اما می توانید با تلفن های سایت و یا ایمیل سایت در تماس باشید که درصورت موجود شدن کالای مورد نظر بتوانید سفارش خود را ثبت کنید .

 

7- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ: اگر سفارش شما ارسال نشده باشد ، می توانید با تماس با فروشگاه پارسی گیم ، اقدام به تغییر و لغو سفارش فوق کنید .

 

9- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با پارسی گیم تماس بگیرم؟

پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش پارسی گیم با شما تماس خواهند گرفت.

 

10- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ: خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

 

>  کالاهای عرضه شده در پارسی گیم

 

1- برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

پاسخ: اطلاعات مورد نیاز هر محصول در صفحه ی آن محصول درج شده است و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند ، برای مشاوره  می توانید با تلفن های فروشگاه تماس بگیرید .

 

2- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ: بله ، در بعضی از شرایط خاص که البته بستگی به حجم سفارشات شما دارد ، امکان ناموجود بود کالای مورد نظر وجود دارد که در صورت مواجه شدن با این امر کارشناسان ما با شما تماس گرفته و طبق قوانین سایت اعمال خواهد شد .

 

3- آیا کالاهای عرضه شده در سایت پارسی گیم اصلی، نو و پلمپ شده و مطابق با اطلاعات سایت هستند؟

پاسخ: کلیه کالاهای عرضه شده در پارسی گیم اصلی و نو و پلمپ شده هستند و پارسی گیم به هیچ وجه کالای غیر اصلی، تقلبی (Fake)، و کارکرده ارائه نمی‌‏کند. لازم به ذکر است بسیاری از کالاها توسط شرکت سازنده یا توزیع کننده منطقه‏‌ای به صورت پلمپ شده عرضه نمی‌‏شوند. از این رو جهت اطمینان هرچه بیشتر از کیفیت و کنترل لوازم و اشکالات احتمالی در تولید برخی از محصولات، پارسی گیم اقدام به تست و کنترل اولیه اینگونه کالاها می‏‌کند .

 

4- آیا تعداد خرید از یک کالا در پارسی گیم محدودیتی دارد؟

پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در پارسی گیم وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

 

>  پرداخت

 

1- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ: درحال حاضر ، فقط می توانید از درگاه های اینترنتی بانک های ملت و پارسیان استفاده نمایید .

 

2- با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ: شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت پارسی گیم، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

 

3- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

 

4- آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ: بله ، می توانید به صفحه ی فروش اقساطی کالا ها مراجعه نمایید .

 

5- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت پارسی گیم امن است؟

پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از پارسی گیم که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

 

>  ارسال سفارشات

 

1- سفارش خود را به چه روش‌هایی می‌توانم تحویل بگیرم؟

پاسخ: در سرتاسر کشور سفارش‌‏ها با پست پیشتاز ارسال می‌‏شوند که در حال حاضر بهترین سرویس ارسال کالا می باشد ، همچنین در صورت درخواست مشتری برای ارسال با تیپاکس ابتدا با فروشگاه هماهنگ شده و سپس ارسال خواهد شد .

 

2- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ: هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

 

3- آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

پاسخ: زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

 

4- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه روش‌های ارسال مراجعه کنید.

 

5- می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به پارسی گیم به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

پاسخ: از آنجا که پارسی گیم یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل پارسی گیم امکان‌پذیر نیست.

 

6- سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟

پاسخ: همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشات پارسی گیم می‏‌شوند.

 

7- آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست پیشتاز یا تیپاکس، ارسال شده رهگیری کنم؟

پاسخ: بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده می‏‌توانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتازی که از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال می شود را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir
همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده می‏‌توانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید.